دسته‌بندی نشده

از بین بردن لکه های زرد لباس | چگونه لکه های زرد را از روی لباس پاک کنیم؟

از بین بردن لکه های زرد لباس

مشکل پارچه سفید با لکه‌های زرد اغلب ناشی از لکه‌های عرق است. لکه‌هایی که شسته می‌شوند اما زردی آن‌ها باقی می‌ماند. در صورتی که با شستن، این لکه‌ها از بین نروند؛ معمولا آن پیراهن را نمی‌پوشیم و مشکل را با خریدن پیراهن جدید حل می‌کنیم. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای از بین بردن لکه های زرد لباس وجود دارد که می‌توان به راحتی آن‌ها را از لباس‌ها پاک کرد. می توان از وسایل نظافتی خریداری شده در فروشگاه یا محصولات روزمره‌ای که در خانه وجود دارد؛ استفاده کرد تا دوباره لباس ها را سفید کرد.

8 روش از بین بردن لکه های زرد لباس

8 روش از بین بردن لکه های زرد لباس

  1. سرکه را به لباس‌های شسته شده اضافه کنید تا هم لکه‌ها را پاک کنید و هم پارچه را نرم کنید. سرکه سفید مقطر وقتی به لباس‌های شسته شده اضافه می‌شود؛ هم به عنوان لکه بر و هم به عنوان نرم کننده پارچه عمل می‌کند. به سادگی یک چهارم استکان (59 میلی‌لیتر) سرکه را در ماشین لباسشویی در طول چرخه آبکشی بریزید تا لباس‌های سفید لکه‌دار خود را تمیز و نرم کنید.
  • از استفاده همزمان سرکه با سفید کننده‌های حاوی کلر خودداری کنید، زیرا این ترکیب بخاراتی تولید می‌کند که می‌تواند برای تنفس مضر باشد.
  • همچنین توجه داشته باشید که استفاده از سرکه در لباسشویی ممکن است به لباس‌های ابریشمی و استات آسیب برساند.
  1. برای از بین بردن لکه های زرد از آب اکسیژنه، صابون و جوش شیرین استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری (15 میلی‌لیتر) از این ترکیب را به لباس‌ها اضافه کنید. بگذارید یک ساعت بماند سپس لباس‌ها را آبکشی کنید.
  • احتمال کمی وجود دارد که رنگ صابون باعث تغییر رنگ لباس شود، بنابراین برای نتیجه بهتر از صابون شفاف و بی رنگ استفاده کنید.
  • چنانچه این روش، بار اول به‌طور کامل تاثیرگذار نباشد، استفاده دوباره از این ترکیب قطعا کارساز خواهد بود.
  1. اضافه کردن آبلیمو به لباس‌ها نه تنها باعث از بین رفتن لکه‌ها می‌شود، بلکه بوی دلپذیری به لباس‌ها می‌دهد. یک استکان (240 میلی‌لیتر) آب لیمو را به به لباس‌های خود اضافه کنید، سپس آبکشی کنید.
  • از آب لیمو برای از بین لکه لباس‌های رنگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است آن‌ها را سفید کند.
  1. لکه لباس‌های نخی را قبل از شستن با خمیر دندان سفید از بین ببرید. لباس را خیس کنید، سپس از یک مسواک قدیمی برای از بین بردن ناحیه لکه‌دار استفاده کنید، سپس لباس را در آب بشویید.
  • برای بهترین نتیجه، از خمیر دندان‌هایی با خاصیت سفید کنندگی استفاده کنید. از استفاده از خمیر دندان‌های رنگی خودداری کنید.
  • این روش معمولاً برای لباس‌های نخی مناسب است، اگرچه ممکن است روی پارچه‌های دیگر کارایی نداشته باشد.
  1. لکه ها را با آسپرین خرد شده و آب از بین ببرید. 3-4 قرص آسپرین را پودر کنید. سپس پودر را با نصف استکان (120 میلی‌لیتر) آب داغ مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. این خمیر را روی لکه بمالید و اجازه دهید 2 ساعت بماند. در نهایت، لباس‌های لکه‌دار را در چرخه آب گرم بشویید.
  • این روش کارساز است زیرا ماده اصلی آسپرین اسید سالیسیلیک است که به اندازه سرکه یا آب لیمو در از بین بردن لکه‌ها موثر است.
  • توجه داشته باشید که آسپرین پودر شده را فقط باید روی لباس‌های سفید استفاده کرد، زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ لباس‌های رنگی شود.
  1. برای از بین بردن لکه‌ها از مواد شوینده لکه بردار استفاده کنید. شاید ساده‌ترین راه برای خلاص شدن از شر لکه‌های زرد، استفاده از مواد شوینده‌ای است که برای از بین بردن لکه‌ها طراحی شده‌اند. مواد شوینده زیادی در بازار وجود دارد که نه تنها لکه‌ها را از بین می‌برند، بلکه بوی فوق العاده‌ای نیز به لباس‌ها می‌بخشند.
  • علامت مثلث بر روی لیبل لباس به معنی نحوه استفاده از شوینده‌ها برای شستشوی لباس است. وجود مثلث یعنی در صورت نیاز می‌توانید از مواد سفیدکننده استفاده نمایید. وجود ضربدر روی مثلث به معنی ممنوعیت استفاده از سفیدکننده برای شستشو است.
  1. اگر لکه‌ها نیز بو می‌دهند، لباس‌های خود را با بوراکس تمیز کنید. بوراکس یک ماده معدنی طبیعی است که به از بین بردن لکه‌های لباس کمک می‌کند و حتی آن‌ها را خوشبو و روشن می‌کند. نصف استکان (120 میلی‌لیتر) بوراکس را به همراه مواد شوینده به لباس‌ها اضافه کنید تا لباس‌های دارای لکه‌های بدبو را بشویید.
  2. برای از بین بردن لکه های زرد ناشی از زنگ زدگی از محلول زنگ زدا استفاده کنید. حتماً دستورالعمل‌های روی بطری را به دقت مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه شستن لباس های تیره و جلوگیری از بور شدن آن‌ها

دلایل زرد شدن لباس های سفید

دلایل زرد شدن لباس های سفیدبرای از بین بردن لکه های زرد لباس، باید علت زرد شدن لباس ها را بدانید. در اینجا چند مورد از مواردی که باعث زرد شدن لباس های سفید می‌شوند آورده شده است:

  • عرق بدن: یکی از شایع ترین دلایل زرد شدن لباس های سفید عرق کردن بدن است. هنگامی که عرق بدن با پارچه تماس پیدا می‌کند، می‌تواند منجر به تغییر رنگ شود. با گذشت زمان، در الیاف پارچه جمع می‌شود و رنگ زرد ایجاد می‌شود. این زردی بیشتر در اطراف یقه و ناحیه زیر بغل، دیده می‌شود.
  • استفاده زیاد از مواد شوینده: نوع و مقدار شوینده‌ای که استفاده می‌کنید می‌تواند باعث زرد شدن لباس‌ها بشود. اگر از مواد شوینده بیش از حد استفاده کنید، در هنگام شستشو به طور کامل آبکشی نمی‌شود. باقی‌مانده مواد شوینده باعث زرد شدن لباس‌های شما می‌شود و حتی ممکن است باعث شود لباس‌ها سفت شوند. از کمترین مقدار ممکن برای تمیز کردن لباس‌ها استفاده کنید. اگر زردی لباس برای شما به یک مسئله جدی تبدیل شده است، باید از روش‌های گفته شده در بالا استفاده کنید.
  • سختی آب: کیفیت آب بر ظاهر لباس سفید تأثیر می‌گذارد. غلظت بالای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم آب می‌تواند باعث زردی لباس شود. این املاح به پارچه می چسبند و باعث تغییر رنگ می‌شوند.
  • استفاده طولانی مدت از سفید کننده: سفید کننده‌های حاوی کلر می‌توانند الیاف پارچه را در طول زمان ضعیف کنند و در صورت استفاده نادرست منجر به زرد شدن لباس شوند. مهم است که دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید و از سفید کننده بیش از حد استفاده نکنید.
  • قرار گرفتن لباس در معرض نور خورشید: نور خورشید می‌تواند به از بین بردن لکه‌ها و روشن‌تر شدن سفیدی‌ها کمک کند، اما زیاده‌روی در این روش مشکلاتی ایجاد می‌کند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می‌تواند الیاف را از بین ببرد و آن‌ها را ضعیف کند و باعث زرد شدن آن‌ها شود. اگر لباس‌های خود را بیرون از خانه خشک می‌کنید، سعی کنید زمان قرار گرفتن آن‌ها در زیر نور مستقیم خورشید را محدود کنید.

نتیجه‌گیری

روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای از بین بردن لکه های زرد لباس وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از سرکه سفید، جوش شیرین، آبلیمو و … اشاره کرد. استفاده از مواد شوینده لکه بر و سفید کننده نیز می‌تواند روش موثری برای از بین بردن لکه‌های زرد لباس باشد. نکته مهم آنکه برای از بین بردن لکه زرد از روی لباس سفید، حتما به نکات گفته شده در مقاله توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *