دسته‌بندی نشده

مدل یقه لباس مجلسی زنانه جدید 2024

مدل یقه لباس مجلسی

انواع مدل یقه لباس مجلسی را می‌توان به لباس دوخت یا جدا کرد. غیر از آن، اساساً فقط 3 نوع یقه وجود دارد: یقه ایستاده، یقه تخت و یقه رول. بقیه اسامی در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند.

انواع مدل یقه لباس مجلسی شیک

یقه بخش مهمی از لباس‌های زنانه به حساب می‌آید که مانند یک قاب دور گردن را در بر می‌گیرد. از طرفی یقه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند که می‌توان در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها بهره برد. انواع مدل یقه لباس مجلسی عبارتند از:

مدل یقه قایقی یا آف شولدر

مدل یقه لباس مجلسی قایقیلباس‌ یقه قایقی یا آف شولدر جزو انواع لباس‌هایی هستند که به نمایان شدن شانه‌های خانم‌ها و ظرافت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند و این مسئله همان چیزی است که ما خانم‌ها در هنگام انتخاب لباس به آن فکر می‌کنیم.

مدل یقه هفت

مدل یقه هفتیکی از یقه های بسیار محبوب و رایج یقه هفت است و بیش‌تر مناسب افرادی است که صورت گرد دارند. یقه هفت در مقایسه با یقه گرد جلوه رسمی تری دارد. لباس های یقه هفت علاوه بر اینکه همیشه استایل خاص خودشان را حفظ می کنند یک امتیاز مثبت دیگر هم دارند. این یقه‌‌‌ ها هرقدر طویل تر باشند به متناسب نشان دادن شانه‌ های پهن و عریض کمک بیشتری می کنند.

یقه خشتی یا چهارگوش

یقه خشتیاین نوع یقه از جمله مدل‌های کلاسیک است و از خطوط زاویه‌دار تشکیل شده است. پوشیدن لباس مجلسی با این نوع یقه برای افرادی که چهره‌ای استخوانی یا صورت و فک زاویه‌دار توصیه نمی‌شود چون یقه خشتی صورت را لاغر و کشیده‌تر نشان می‌دهد.

یقه گرد

مدل یقه گرد لباس مجلسییقه گرد اولین یقه‌ای است که باید بشناسیم زیرا پایه و اساس همه‌ی یقه‌ها است. این یقه خطی منحنی و قرینه دور گردن است و درواقع نزدیک‌ترین حالت به فرم طبیعی گردن است. به همبن خاطر تاثیر چندانی به روی چهره‌ی افراد ندارد و برای اکثریت افراد مناسب است.

مدل یقه دلبری

مدل یقه دلبری لباس مجلسیخوشبختانه، یقه‌های دلبری به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شوند، بنابراین می‌توانید استایلی زیبا با این نوع یقه لباس مجلسی پیدا کنید. یقه‌های دلبری را می‌توان با انواع اکسسوری‌ها یا انواع آستین ست کرد. این مدل یقه در زیباتر نشان دادن بالاتنه نقش مهمی دارد. معمولا افرادی که داری استخوان‌های ترقوه برجسته و زیبایی هستند از پیراهن مجلسی با انواع یقه دلبری استفاده می‌کنند.

مدل یقه دراپه

یقه دراپه نوعی از یقه برای خانم‌ها می‌باشد که تا حدی شبیه به یقه اسکی شل است. این نوع از یقه می‌تواند هم برای یقه جلوی لباس طراحی شود هم برای یقه‌ی پشت لباس. نکته مهمی که باید بدانید این است که این نوع یقه برای افراد لاغر مناسب است که اندام کوچکی دارند و برای افرادی که این خصوصیات را ندارند خیلی مناسب و جذاب نخواهد بود.

مدل یقه پرتره

مشخصه یقه پرتره یک پارچه پهن از نوک یک شانه تا نوک شانه دیگر است. این برش برای شخصی مناسب است که دنبال لباسی جذاب برای پوشاندن بازوها و برجسته کردن استخوان‌های ترقوه خود است.

یقه مدل شنل

یقه ای پهن و دایره ای شکل که شانه‌ها و بالای بازوها را مانند شنل می پوشاند.

مدل یقه پوریتان لباس مجلسی

مدل یقه پوریتاننوعی یقه نوستالژیک است که در لباس‌های مجلسی به کار می‌رود. برای جذابیت بیشتر، آن را با پارچه‌ای دارای جنس و رنگ متفاوت با پارچه اصلی طراحی می‌کنند.

یقه چلسی

مدل یقه چلسییک یقه کلاسیک با لبه های نوک تیز و شکل گرد در پشت است.

مدل یقه برتا

مدل یقه برتایقه برتا فرمی خطی شبیه به یقه قایقی دارد و برگردانی از تور یا حریر به صورت چین خورده یا ساده از لبه یقه روی بالاتنه و بازو می افتد. این یقه باعث می‌شود که بالاتنه بزرگ‌تر دیده شود.

مدل یقه رومی لباس مجلسی

مدل یقه رومی لباس مجلسییقه های رومی نوع دیگری از یقه‌های قایقی هستند. با این تفاوت که یقه های قایقی به صورت افقی رو لباس هستند. اما یقه های رومی به حالت اریب و بر روی یک شانه قرار می‌گیرند.

یقه مدل هالتری یا پشت گردنی

مدل یقه پشت گردنی لباس مجلسییقه هالتر یک انتخاب مناسب برای طراحی لباس مجلسی علی الخصوص لباس عروس و نامزدی است. این مدل یقه دور گردن بسته می‌شود و معمولا بدون آستین هستند.

یقه چینی یا ماندارین

مدل یقه چینی یا ماندارینیک یقه ایستاده کوچک است که معمولاً حدود 3-4 سانتی متر ارتفاع دارد. همانطور که از نامش پیداست، یقه ماندارین از لباس سنتی ماندارین‌ها در امپراتوری چین می‌آید.

مدل یقه حلزونی

مدل یقه لباس مجلسی حلزونیاین یقه حالتی رسمی دارد و برای افرادی که صورت و گردن کشیده دارند مناسب است.

یقه چپ و راستی یا سیلوانا

مدل یقه لباس مجلسی چپ و راستیلباس مجلسی چپ و راستی ساده یکی از گزینه‌های بسیار زیبا و جذابیست که می‌تواند به ظاهر شما جلوه‌ی متفاوتی ببخشد.

نتیجه‌گیری

هنگامی که ما با انتخاب لباس روبرو هستیم، جزئیات زیادی را باید در نظر بگیریم. یکی از قسمت‌ های تأثیرگذار و برجسته‌ هر لباس، یقه آن است. این جزء ساده از یک لباس مجلسی می‌‌تواند به طور معجزه‌ آسایی بر ظاهر شما تأثیر گذار باشد و چهره شما را تغییر دهد؛ اما انتخاب درست مدل یقه لباس مجلسی مناسب، نیازمند شناخت مدل‌‌های یقه، نوع شخصیت و چهره شما است. یکی از قسمت ‌های مهم در طراحی لباس مجلسی زنانه طراحی یقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *