دسته‌بندی نشده

تفاوت لباس مجلسی با لباس شب | لباس مجلسی با لباس شب چه فرقی دارد؟

تفاوت لباس مجلسی با لباس شب

اکثر مردم تصور می‌کنند که لباس مجلسی و لباس شب تفاوتی ندارند در حالیکه تفاوت‌هایی اساسی بین آن‌ها وجود دارد. با وجود اینکه هر دو در یک دسته قرار می‌گیرند و در موقعیت‌هایی خاص پوشیده می‌شوند، اما بر اساس تعریفی که برای هریک از آن‌ها ارائه می‌شود، در ظاهر و دوخت نیز تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله به تفاوت لباس مجلسی با لباس شب می‌پردازیم و تفاوت‌های آن‌ها را برای شما مشخص می‌کنیم.

تفاوت لباس مجلسی با لباس شب

فرق لباس مجلسی با لباس شبلباس شب غالب و دوخت خاصی دارد که مخصوص پوشیدن در شب است و بر اساس مد روز، برخی جزئیات به آن اضافه می‌شوند. لباس شب معمولاً بر اساس اندام طراحی و دوخته می‌شود و بسیار خیره کننده و بی‌نظیر جلوه می‌کند. ایده طراحی لباس شب همزمان با عصر رمانتیک در هنر و ادبیات در بعضی فرهنگ‌ها به ذهن افراد رسید.
در تعریف، لباس مجلسی معمولاً به پیراهن‌هایی گفته می‌شود که برای شرکت در مراسم ‌هایی مانند مراسم عروسی، تولد، مراسم عقد و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا لباس های مجلسی با دامنی بلند و در رنگ‌های متنوع طراحی می‌شدند اما با پیشرفت صنعت مد، لباس های مجلسی با طرح‌های گوناگون و در اندازه‌های متفاوت به بازار عرضه شدند. چون لباس های مجلسی در موقعیت‌ها و مهمانی‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در طراحی و دوخت آن‌ها اغلب از پارچه های ارزشمند استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مواردی که در هنگام انتخاب لباس مجلسی زنانه باید به آن توجه کنیم رنگ پوست، قد، وزن، مدل و رنگ مو می‌باشد که تاثیر بسزایی در زیبایی و استایل ما در مراسم و جشن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت لباس ماکسی، میدی و مینی

تفاوت لباس مجلسی با لباس شب چیست؟

تفاوت لباس مجلسی با لباس شب چیست؟

  1. یک تفاوت لباس مجلسی با لباس شب که بسیار مهم است که به آن توجه شود، این است که لباس های شب جزئیات پیچیده‌ای دارند که معمولاً نمی‌توان در طراحی لباس های مجلسی از آن‌ها استفاده کرد.
  2. هنگام طراحی و دوخت لباس شب از پارچه‌های طبیعی ابریشم لوکس، پارچه‌های مرغوب و فاخر و پارچه‌های دستبافت سنگدوزی شده استفاده می‌شود در حالی که می‌توان برای دوخت لباس مجلسی از پارچه‌هایی معمولی‌تر استفاده کرد.
  3. لباس های شب معمولا دامن‌های بلند دارند و با کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند پوشیده می‌شوند در حالی که لباس های مجلسی، دامن‌هایی با اندازه‌های متفاوت‌تر و غیر معمول‌تر دارند.
  4. مورد بعدی این است که معمولا لباس های شب رسمی‌تر از لباس های مجلسی هستند و کمتر از طراحی‌های عجیب در آن‌ها استفاده می‌شود. در حالی که دست طراحان برای طراحی لباس های مجلسی باز است و می‌توانند ریسک بیشتری در طراحی داشته باشند.
  5. در برابر لباس شب، لباس مجلسی در مراسم‌های بیشتری کاربرد دارد. کاربرد لباس مجلسی نسبت به لباس شب بیشتر است چون افراد می‌توانند هم در مجالس رسمی و هم در دورهمی‌های صمیمی، آن را بپوشند.
  6. لباس های شب با توجه به اینکه در موقعیت خاصی مانند عروسی ساحلی، تالار، نامزدی و غیره استفاده می شوند، از چهارچوب و غالب خاصی پیروی می کنند. به همین ترتیب ما آن را یکی دیگر از تفاوت‌های لباس مجلسی با لباس شب به حساب می‌آوریم.
  7. افراد می‌توانند برای زیباتر کردن استایل خود، از اکسسوری‌های مختلف با لباس مجلسی خود نیز استفاده کنید تا ظاهری بی نقص داشته باشید. در حالی که معمولا برای استایل کردن لباس شب از جواهرات لوکس و گران استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، تفاوت لباس شب و لباس مجلسی گفته شد و با فرق لباس مجلسی و لباس شب آشنا شدید. با دانستن تفاوت لباس شب و مجلسی می‌توان مدل متناسب با استایل را انتخاب کرد و از دوختن اين لباس‌ها لذت برد. حالا که به طور کامل با تفاوت لباس شب و مجلسی آشنا شدید، لازم است بدانید هنگام انتخاب انواع لباس مجلسی مناسب برای مهمانی، لباسی را انتخاب کنید که مناسب فرم بدن شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *