دسته‌بندی نشده

 راهنمای کامل انتخاب لباس مجلسی زنانه

 راهنمای کامل انتخاب لباس مجلسی زنانه

این روزها وقتی صحبت از مهمانی و مجالس خاص می‌شود، اولین دغدغه خانم ها این است تا بهترین و زیباترین لباس و استایل را در آن مراسم داشته باشند و در آن مهمانی بدرخشند. برای داشتن یک لباس مجلسی زنانه مناسب و خوش دوخت باید آن را مناسب با اندام و فرم بدن خود انتخاب نمایید زیرا این مورد می‌تواند نقش مهمی در نحوه‌ی به نمایش گذاشتن شکل و اندام شما در لباس مجلسی داشته باشد. از دیگر مواردی که در هنگام انتخاب لباس مجلسی زنانه باید به آن توجه کنیم رنگ پوست، قد، وزن، مدل و رنگ مو می باشد که تاثیر بسزایی در زیبایی و استایل ما در مراسم و جشن‌ها دارد.

اگر می خواهید که در یک مهمانی بدرخشید با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را برای انتخاب یک لباس مجلسی زنانه در اختیار شما قرار دهیم:

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس فرم بدن

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس فرم بدن یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت. اگر شما فرم بدنتان را به خوبی بشناسید می‌توانید به راحتی لباس مجلسی موردنظرتان را انتخاب کنید که به‌خوبی در تن شما بشیند و جلوه خوبی داشته باشد.

تمامی افراد از سایز و فرم های بدن متفاوتی برخوردار هستند که باید هر کدام از این نوع فرم ها را جزء گروه‌های مختلفی قرارداد.

انواع فرم بدن به شرح زیر است:

  •  فرم گلابی
  •  فرم ساعت شنی
  •  فرم مستطیل
  •  فرم سیب
  •  فرم مثلث برعکس

انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن

فرم بدن گلابی

در اندام‌هایی با فرم گلابی، معمولاً قسمت پایین‌تنه بدن و کمر پهن‌تر از بالاتنه است. در این مدل از فرم بدن باید از پیراهن‌ها و لباس‌های مجلسی استفاده کرد که در قسمت بالاتنه تمرکز بیشتری داشته و بیشتر کار شده‌اند به‌طوری‌که بدن را کشیده‌تر و کمر را بیشتر نشان دهد.

فرم بدن ساعت شنی

اندام ساعت شنی یکی از بهترین نوع فرم بدن است که هر لباسی در این مدل از بدن‌ها زیباست و به تن می‌نشیند. لازم است بدانید با وجود اینکه این فرم بدن استاندارد است و انواع لباس در آن زیبا می‌شود و جلوه خوبی دارد؛ اما لباس‌ها و مدل‌هایی‌ام می‌باشند که زیبایی بیشتری به استایل و اندام شما می‌دهد. استفاده از لباس مجلسی که کمر را در این قسمت باریک‌تر و کشیده‌تر نشان دهد به زیبایی این فرم از بدن می‌افزاید .

فرم بدن مستطیلی

فرم بدن مستطیلی به صورتی است که در آن باید از پیراهن مجلسی استفاده کرد که کمر را کشیده و باریک‌تر نشان دهد. در این فرم از بدن بهتر است از پیراهن‌هایی استفاده کنید که قوس و باریک بودن کمر را به خوبی نشان دهد.

فرم بدن سیب

در فرم بدن به صورت سیب شکل بیشترین حجم و وزن بدن در قسمت بالای بدن قرار داشته و هنگامی که به پایین‌تنه می‌رسد باریک‌تر می‌شود. در این مدل از بدن شانه‌ها پهن‌تر از قسمت‌های دیگر بدن است. در مدل سیب شکل بهتر است که شما از شلوارهای کوتاه و یا دامن برای نشان داد پاهایتان استفاده کنید به طوری که شلوار و لباس شما همرنگ باشد و بتوانید یک استایل تک‌رنگ زیبا را داشته باشید. همچنین استفاده از یک کمربند برای باریک‌تر کردن کمر و فرم بخشیدن به آن بسیار مناسب است.

در این فرم از بدن استفاده از لباس‌های تیره برای قسمت‌هایی که می‌خواهید دیده نشود بسیار مناسب و ایده‌آل است. همچنین استفاده از لباس‌های گشاد و آزاد برآمدگی‌های بدنتان را می‌توانید بپوشانید. شما می‌توانید از شلوار جین و بوت کوتاه استفاده کنید و خط باریکی را از قسمت شانه به پایین ایجاد کنید.

 فرم بدن مثلث بر عکس

در فرم بدن مثلثی افراد از شانه‌هایی پهن‌تر از کمرشان برخوردار هستند که برای داشتن استایل مناسب و شیک در این فرم از بدن باید تعادلی بین باریک‌ترین و پهن‌ترین قسمت بدنتان ایجاد نمایید. به‌طوری‌که کمر باریک به نظر نرسد و در مقایسه با اندازه شانه‌ها، بصورت متعادل نمایان شود.

همچنین استفاده از شلوار جین راسته و دامن‌های فون با هر نوع پیراهنی جلوه‌ای زیبا به فرم بدن شما می‌دهد. همچنین استفاده از پیراهن‌هایی با یقه V شکل باعث باریک‌تر به‌نظررسیدن شانه‌های شما نیز می‌شود. بهتر است بدانید که برای داشتن استایلی جذاب و شیک‌تر می‌توانید به موارد زیر هم توجه کنید:

  •  استفاده از رنگ‌های روشن‌تر در قسمت پایین‌تنه
  •  استفاده از مدل و سبک‌هایی که موجب افزایش قسمت میان تنه و دور کمر می‌شود
  •  استفاده دامن‌های بلند و شلوارهای دمپا در این مدل از فرم بند نیز مناسب است

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس رنگ پوست

انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ پوست

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس رنگ پوست یکی از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام خرید لباس مجلسی باید به آن توجه زیادی داشته بداشت. رنگ اصلی پوست شما می‌تواند مشخص کننده این باشد که چه خانواده‌ای از رنگ‌ها به شما می‌آید.

اگر پوستی با رنگ‌های تیره دارید رنگ‌های نارنجی و زرد تیره، همیشه عالی به نظر می‌رسد. اگر از رنگ پوست روشنی برخوردار هستید بهتر است از رنگ‌های متضاد استفاده نمایید و از رنگ‌های ملایم، پاستیلی و سفید پرهیز کنید تا رنگ پوستتان بی‌روح به نظر نیاید. رنگ‌های مناسب برای شما آبی تیره، قرمز تیره، سبز تیره و قهوه‌ای بژ است. شما باید از رنگ‌هایی استفاده نمایید که با رنگ پوست تیره در تضاد باشد.

لباس مناسب رنگ پوست تیره

برای افراد با رنگ پوست تیره، باید از رنگ‌هایی ملایم و متضاد رنگ تیره استفاده کرد. رنگ‌هایی مانند: سفید، صورتی، آبی روشن، خاکستری روشن و خاکی استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که هرچه پوستتان تیره باشد لباس‌های روشن‌تر بیشتر به شما می‌آید.

لباس مناسب رنگ پوست گندمی

 این مدل از رنگ پوست‌ها می‌توانند از هر نوع رنگ لباسی استفاده کنند مانند: بژ، آبی، سرمه‌ای، مشکلی و صورتی. رنگ‌هایی که این گروه اصلاً نباید استفاده کنند رنگ هایست که نزدیک به رنگ پوست آنهاست مانند: مغزپسته‌ای، قهوه‌ای و بنفش می‌باشد.

لباس مناسب پوست روشن

این افراد معمولاً از مو و رنگ چشم‌هایی روشن برخوردار هستند که بهتر است برای انتخاب لباس از رنگ‌های متضاد با پوست خود استفاده کنند. رنگ‌های مناسب برای این دسته از افراد، آبی تیره، قهوه‌ای بژ، قرمز تند و هر رنگی که کمتر به سفید و رنگ‌های روشن نزدیک باشد. در این گروه باید از رنگ‌های تند و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید.

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس قد

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس قد

انتخاب لباس مجلسی بر اساس قد یکی دیگر از مواردی است که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه داشت. در برخی از افراد که از قد بلندی برخوردار هستند و دوست دارند، کوتاه‌تر به نظر برسند استفاده از لباس‌هایی با خط افقی به‌صورت راه‌راه بسیار مناسب می‌باشد. همچنین این افراد بهتر است از لباس‌هایی با یقه‌هفت و جذب و چسبناک استفاده نکنند زیرا موجب بلندتر شدن آن‌ها می‌شود.

افرادی که از قد کوتاهی برخوردار هستند بهتر است که از لباس‌هایی با خط‌های عمودی استفاده کنند تا قدشان بلندتر به چشم آید. لباس‌های پرطرفدار برای این افراد اسکیتر، راه‌راه ماکسی، اورال‌های بلند می‌باشند.

انتخاب لباس مجلسی زنانه بر اساس مدل مو

انتخاب لباس مجلسی بر اساس مدل مو

بهتر است بدانید که مدل موی شما برای داشتن یک استایل مجلسی و مناسب بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر مدل لباس و مدل مو به طور جداگانه زیبا باشند هم خروجی خوبی در استایل و ظاهر شما ایجاد نمی‌شود. برای درخشیده شدن و کامل بودن در یک شب و مهمانی مهم بهتر است به موارد زیر توجه نمایید:

  • توجه به مدل مو با چهره و حجم موها
  • انتخاب یقه‌ای مناسب با گردن و اندام
  • رعایت هماهنگی مدل مو و یقه لباس

 مدل موی مناسب با لباس مجلسی یقه‌هفت

  • دم‌اسبی شل
  • مجعد با پیچ‌های درشت

 برای داشتن مدل مویی مناسب در لباس مجلسی یقه هفت بهترین مدل دم‌اسبی شل و به هم ریخته است که دارای فرهای ریز و درشت باشد.

 مدل موی مناسب با لباس مجلسی یقه مستطیلی

  • فرق کج
  • باب کلاسیک

لباس‌های مجلسی با یقه مستطیلی یکی دیگر از انواع مدل لباس مجلسی است که از بهترین و مناسب‌ترین مدل‌های مو برای این لباس فرق کج و مدل‌های کلاسیک می‌باشد که جلوه لباستان را چندبرابر خواهد کرد.

 مدل موی مناسب با لباس مجلسی دکلته

  • بافت شل دور سر
  • فر باز

در لباس‌های مجلسی دکلته بهترین مدل موی سر موهایی باز فر درشت و شلخته است که حجم بی پوشش بالاتنه را مانند شانه‌ها و گردن بپوشاند. همچنین شما می‌توانید از شینیون‌های شل و پایین نیز درست‌کردن این لباس استفاده کنید.

مدل موی مناسب با لباس مجلسی یقه کج

  • شینیون کج و یک‌طرفه
  • دم‌اسبی بالا

مدل موی مناسب برای لباس‌های مجلسی با یقه کج، دم‌اسبی بالا و شینیون‌های شل کج یک‌طرفه است. در لباس‌های مجلسی با یقه کج باید به این مورد توجه داشت که میان بخش باز لباس و موها تعادل ایجاد کنید. مدل‌هایی که به‌صورت کج در بخشی از گردن ریخته می‌شود نیز می‌تواند بسیار مناسب و زیبا باشد. همچنین داشتن شینیون‌هایی که به صورت کج در یک طرف مو جمع می‌شود نیز بسیار مناسب است.

مدل موی مناسب با لباس مجلسی یقه قایقی

  •  بافت فرانسوی
  •  شینیون پایین سر

لباس مجلسی یقه قایقی یکی از پرطرف‌دارترین مدل‌های لباس مجلسی در بین افراد است که مدل‌های مناسب مو با این لباس نیز یکی از چالش‌ها موجود است. بیشتر مدل‌های مویی که افراد برای رفتن به مهمانی و یا مراسم‌های مهم از آن استفاده می‌کنند بافت‌های فرانسوی و شینیون‌هایی می‌باشد که به‌صورت جمع در پایین سربسته می‌شود. در این مدل از لباس، باز گذاشتن موها به‌صورت کامل یا نیمه جمع نیز مناسب نیست؛ زیرا جلوه لباس و یقه‌تان را کم کرده و از زیبایی لباس می‌کاهد.

انواع یقه‌های دیگری هم برای لباس‌های مجلسی وجود دارند که ما در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره پرداختیم.

انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ مو

انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ مو

انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ مو یکی دیگر از نکات مهم دیگری است که هنگام خرید بهتر است به آن توجه کنید. بهترین انتخاب برای افرادی با رنگ موی بلوند و یا روشن لباس‌های مجلسی با رنگ گرم است و موهایی با رنگ مشکی انتخاب لباس مجلسی با رنگ‌هایی تیره و براق می‌باشد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا تمامی موارد را که برای انتخاب یک لباس مجلسی زنانه مهم و ضروری است را در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که در قبل گفته شد از جمله مواردی که باید به آن توجه داشت فرم بدن، وزن، قد، رنگ پوست، رنگ مو می‌باشد. در انتخاب رنگ لباس مجلسی افراد با پوست تیره باید از لباس‌هایی روشن استفاده کرد و افرادی با پوست و موی روشن بهتر است از لباس‌هایی با رنگ مات و تیره را استفاده کنند. لباس‌هایی که پشت آنها باز هستند، مناسب خانم‌هایی با موی کوتاه می‌باشند.
یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام انتخاب لباس مجلسی زنانه به آن دقت شود این است که اکثر مردم به اشتباه تصور می‌کنند که لباس مجلسی و لباس شب تفاوتی ندارند در حالیکه تفاوت‌هایی اساسی بین آن‌ها وجود دارد. دانستن تفاوت لباس مجلسی با لباس شب به خانم‌ها کمک می‌کند که لباس مجلسی متناسب با استایل خود را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *