دسته‌بندی نشده

13 مدل لباس مجلسی زنانه جدید 2024

مدل لباس مجلسی

لباس پوشیدن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. مدل لباس مجلسی تحت تأثیر طول لباس، شکل و برش لباس است. یقه، پارچه‌ها و آستین‌ها بر سبک لباس‌ها و همچنین لباس‌های سنتی تأثیر می‌گذارند.
لباس مجلسی تاریخچه ای طولانی دارد که به قرن نوزدهم بازمی گردد، زمانی که معمولاً  زنانی که در مراسم‌های رسمی و میهمانی‌ها شرکت می‌کردند می‌پوشیدند. این سبک توسط زنان سلطنتی و اشرافی که می‌خواستند یک ورودی باشکوه ایجاد کنند و موقعیت خود را از طریق لباس‌های مجلل به نمایش بگذارند، رایج شد. در طول سال‌ها، لباس‌های مجلسی از نظر طراحی و روند مد تکامل یافته‌اند، اما جذابیت و ارتباط همیشگی آن‌ها با ظرافت و زرق و برق باقی مانده است.

انواع لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی پلیسه

لباس مجلسی مدل پلیسه این پارچه با ایجاد تا خوردگی هایی، فرم آکاردئونی ثابتی به خود می‌گیرد. البته به طور کلی پلیسه ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند. همین اشکال مختلف، تنوع این پارچه را به شکل چشم‌گیری بالا برده است. بنابراین لباس مجلسی مدل پلیسه می‌تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از افراد باشد.

مدل لباس مجلسی عروسکی

لباس مجلسی مدل عروسکیاین لباس معمولا کوتاه است. اغلب با بوت های بلند یا صندل برای جشن های غیررسمی‌تر پوشیده می‌شود.

مدل پیراهن مجلسی دکلته

پیراهن مجلسی مدل دکلتهکلمه Décolleté در اصل فرانسوی و به معنی قسمت بالایی تنه زن (گردن، شانه و سینه) است. پیراهن دکلته، پیراهنی است که قسمت بالای سینه در آن باز است.

مدل تک آستین

لباس مجلس مدل تک آستینلباس تک آستین دارای پارچه ای است که فقط روی یک شانه قرار دارد و شانه دیگر بدون پوشش است. این سبک لباس می‌تواند بسته به طرح و مدل، آستین با بند پهن یا آستین کامل داشته باشد. این نوع لباس‌ها می‌توانند هر اندازه‌ای باشند.

مدل پیراهن مجلسی دامن پفی

لباس مجلسی مدل دامن پفیبرای کسانی که کمر باریکی دارند، ایده‌آل است. این مدل لباس از لباس سبک کلاسیک است و مناسب خانم هایی است که اندام مثلثی وارونه دارند.

مدل لباس مجلسی چسبان

پیراهن مجلسی مدل چسبانپیراهن های چسبان را از منسوجات کشباف و عموما مصنوعی تهیه می کنند زیرا این پیراهن ها فرم بدن را به خود می گیرند. این مدل پیراهن هم در اندازه‌های بلند و هم در اندازه‌های کوتاه طراحی می‌شود.

لباس مجلسی مدل امپراتوری

لباس مجلسی مدل امپراتوریاین سبک لباس از سبک امپراتوری نامگذاری شده است که در اوایل قرن نوزدهم رایج بود. لباس‌های امپراتوری اغلب بسیار زنانه در نظر گرفته می‌شوند و برای مراسم مجلسی مناسب هستند. آنها را می توان در انواع پارچه ها و طول ها، از قد کامل تا قد کوتاه تهیه کرد.

مدل لباس مجلسی چپ و راستی

مدل لباس مجلسی چپ و راستیدر پیراهن های چپ و راستی، یک لایه از لباس دور کمر پیچیده شده و در سمت دیگر گره می‌خورد.

لباس مجلسی مدل آستین بندی

لباس مجلسی مدل آستین بندی

لباس مجلسی مدل یقه دلبری
لباس مجلسی مدل یقه دلبری

یقه دلبری یکی از مدل‌های یقه‌ی زنانه است که با زیبایی و جذابیت خاص خود، ظرافت زنانه را به رخ می‌کشد.

مدل لباس مجلسی دنباله دار
مدل لباس مجلسی دنباله دار
توجه لباس دنباله دار به تکه دوزی و گلدوزی‌های متفاوت روی دامن و دنباله آن است.

پیراهن مجلسی مدل کار شده

مدل لباس مجلسی کار شده
پارچه کارشده نوعی پارچه است که برای ساخت و تولید آن زحمت و کار زیادی صورت گرفته است. پارچه کارشده با توجه به ویژگی‌ها و استایل و نوع خاصی که دارد معمولا برای مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود.

مدل ساتن

مدل لباس مجلسی ساتن

تولید این نوع ساتن از تارهایی با الیاف ریون یا همان ابریشم مصنوعی و پود هایی از جنس نخی استفاده شده است.

محبوب ترین مدل لباس مجلسی چیست؟

این بستگی به میزان آگاهی شما از مد دارد. برخی از افراد فقط لباسی را می‌پوشند که طراحان برای فصل انتخاب کرده‌اند و این از سالی به سال دیگر متفاوت خواهد بود. اکثریت خانم‌ها چند مدل لباس پیدا کرده‌اند که چهره آن‌ها را برجسته می‌کند و تمایل به ماندن در آن سبک دارند. با تمام سبک‌هایی که در اینجا مورد بحث قرار گرفت، مطمئناً سبک‌های جدیدی برای امتحان کردن وجود دارد.
در نهایت، مدل لباس مجلسی مناسب باید سبک شخصی شما را منعکس کند و به شما احساس اعتماد به نفس و راحتی بدهد. طیف به ظاهر بی‌پایانی از اشکال لباس وجود دارد. برای انتخاب لباسی که مطابق سلیقه شما باشد، رنگ ها، الگوها و سبک های دلخواه خود را در نظر بگیرید. پیدا کردن لباس مناسب نباید چندان سخت هم باشد. می‌توانید با انتخاب مزون لباس مناسب پیراهن مجلسی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *